درایور پرینتر

راهنمای خرید پرینتر

Printer Buying Guide Banner

در خرید پرینتر هر چقدر که تجربه داشته باشید. اما خواندن و مطالعه این مقاله برای شما بسیار مفید است. ماشین های اداری مثل پرینتر و دستگاه کپی و.. به هیچ وجه قابل ارتقاء نیستند. نداشتن تجربه و دانش در زمینه خرید چاپگر باعث می شود. تا شما نتوانید یک انتخاب و خرید خوب داشته باشید. اگر از پرینترهای جدید بازار خبر نداشته باشید. ممکن است خریدی ناموفق و بسیار بد داشته باشید. شما برای اولین بار به یک فروشگاه کالای دیجیتال وارد می شوید یا به یک شرکت فروشنده ماشین های اداری تماس می گیرید. از آنها درخواست پرینتر می کنید. بدون شک فروشنده اجناس یا پرینترهای را که موجود دارد به شما معرفی می کند. هیچ فروشنده ای نمی گوید که ماستش ترش است. مثلا می گوید این دستگاه خوب است. اما اگر از او بپرسید که فلان دستگاه چطوره باز می گوید این هم خوب است. اما اون یکی بهتر است. در دنیای دیجیتال همینطور است. هیچ وقت فروشنده پرینتر عیب های آن را به شما نمی گوید. در بازار پرینتر های وجود دارد که قیمت ارزانی دارند اما یک بار مصرف هستند در همین مقاله آنها را به شما معرفی می کنیم.. اگر از او در مورد انتخاب بهترین پرینتر سئوال کنید. محصولی را که در انبار و فروشگاه خود دارد به شما پیشنهاد می کند. زیرا بیشتر فروش خود را در نظر می گیرد. نه نیاز شما. این شما هستید که باید با کسب دانش کافی و استفاده از راهنمای چاپگر دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

در خرید یک چاپگر خوب باید چند شاخص کلیدی را مد نظر قرار داد.

  1. قابلیت ها, نیازها, انتظارات شما از یک چاپگر قیمت و بودجه شما         3. شناسایی قابلیت ها و عیب ها- کیفیت و توان چاپ دستگاه
  2. ابتدا شما باید نیاز خود را بشناسید. یعنی بدانید که به چه دستگاهی نیاز دارد. تک کاره یا چندکاره.. رنگی یا سیاه و سفید؟؟ سرعت چاپ چند برگ در دقیقه؟ A3 زن باشد. حداکثر سایز چاپ مد نظر شما؟ چندکاره باشد؟ می خواهید چندسال برای شما کار کند؟؟ برای چه کاری می خواهید؟ آیا می خواهید دو رو زن باشد یا فقط تک رو؟؟ مصرف کارتریج آن چطور؟ آیا کارتریج آن قابل شارژ است؟؟ چقدر کیفیت آن برای شما مهم است؟؟ اینها سئولاتی هستن که قبل از خرید باید از خود بپرسید.. و بدون دانش دست به خرید نزنید. ما در این جا به تمامی این سئوالات پاسخ می دهیم

اما هیچ وقت به شما نمی گوییم که حتما فلان پرینتر را بخرید. تا خدای ناکرده باعث برداشت سوء شود.

1.یا نوع دستگاه (تک کاره یا چندکاره ) دستگاه های چندکاره ارزان قیمت ( زیر یک میلیون) بخاطر داشتین چندین قابلیت مثل پرینت, اسکن, کپی , فکس عملکرد ضعیف تری نسبت به دستگاه های تک کاره دارند. البته دستگاه های چندکاره و گران قیمت در بازار است. که عملکرد و قدرت وهمچنین توان بالایی دارند. که تا سال ها کار می دهند.

برای شروع خرید در اینترنت و گوگل پرینتر جست جو می کنید. یک دستگاه پرینتر از مدل های مشابه canon 4350 در یک سایت مثل پی سی پرینتر مشاهده می کنید. خوب می بینید که دستگاه چهارکاره است. و قیمت آن هم حدود 700 هزارتومان است. پیش خودتان می گوئید این گزینه عالی است. هم چهار کاره است یعنی کلی کار مثل اسکن, کپی , فکس و پرینت با آن می شود انجام داد. گوشی را بر می دارید. و با شرکت نیک روزان غرب تماس می گیرد. بعد از سلام و احوال پرسی و کلی چانه زنی و گرفتن تخفیف دستگاه را سفارش می دهید.

دستگاه واقعا دستگاه خوبی است. هم 4 کاره و هم قابلیت چاپ دو رو و هم توان چاپ ماهانه بالای 15000 برگ را دارد. و سرعت چاپ 25 برگ در دقیقه را دارد. اما عیب های خود را دارد. بعد از چندماه کار کردن باید فوم و درام و … عوض کنید. نه تنها این دستگاه بلکه تمامی پرینترها و دستگاه های کپی نیازمند تعویض قطعات, مثل فوم, کارتریج, درام, دولوپتر و… هستند. یعنی خرج خود را دارند. با توجه به قیمت دستگاه قیمت قطعات آن هم بسیار بالاست. اگر شما دستگاه را برای یک اداره و مشاغل کوچک و کم مصرف مثلا نهایت چاپ روزانه زیر 500 برگ خریده باشید. انتخاب بسیار خوبی است.

اما اگر برای یک اداره یا مشاغل متوسط با نیاز مصرفی روزانه بالای 1500 برگ خریده باشید. بعد از یک ماه یا چندماه کارکردن با این دستگاه متوجه می شوید که این چاپگر توان انجام کارهای روزانه شما را ندارد. زیرا در روز بیشتر از 700 برگ توان چاپ ندارد. در صورتی که شما روزانه بالای 1500 برگ چاپ دارید. وقتی دستگاه توان بالاتر از تعداد تعیین شده را نداشته باشد, نمیشه که دو برابر یا چندبرابر با آن پرینت یا کپی زد. زیر دستگاه داغ می کند و دچار مشکل میشود. در نتیجه کلی خرج و هزینه تعمیر بر روی دست شما می گذارد. با 2000 برگ پرینت باید کارتریج آن را شارژ کنید. از طرفی شارژ کاردن کارتریج آن مشکل است. برای هر بار شارژ کارتریج یا همان عوض کردن تونر 20 هزار تومان هزینه کنید. اینجاست که متوجه می شود در خرید و انتخاب خود اشتباه کرده اید. مشه کل کجاست مشکل اینجاست که شما نیاز روزانه خود را در نظر نگرفته اید و کیفیت و کمیت دستگاه را فدای قیمت کرده اید. اینجاست که مطالعه راهنمای خرید چاپگر به کمک شما می آید.

معمولا ادارات و مشاغل کوچک که روزانه زیر 500 برگ چاپ دارند می توانند یک دستگا چندکاره مثل hp127 یا دستگاه تک کاره مثل …نیاز آن ها را برطرف می سازد.

باید بدانید که روزانه چه تعداد برگه چاپ دارید همینکه از تعداد پرینت و کپی روزانه خود خبر داشته باشید می توانید بودجه و نوع دستگاه مورد نیاز را بهتر بشناسید. بعضی از چاپگر روزانه بیشتر از 500 برگ توان چاپ ندارند. خوب شما که بالای هزار صفحه در روز چاپ دارید. باید به فکر یک دستگاه قوی تر باشید. به خاطر 500 تومان یا یک میلیون تومان قیمت ارزانتر الکی دستگاه ضعیف خرید نکنید. زیرا دیر یا زود در آینده مجبور می شوید. برای خرید چاپگر قویتر دوباره هزینه کنید. یعنی هزینه خرید قبلی شما اشتباه بود.

 

پیشنهاد ما:

ما بر حسب نیاز و قابلیت و توان بودجه ای شما مدل های زیر را به شما پیشنها می کنیم. (هنوز کامل نیست )

 مدل کاربرد سرعت کپی و پرینت حداکثر توان ماهانه قیمت
پرینتر لیزری ۴ کاره HP OJ M525F 4 کاره (پرینت- اسکن- کپی – فکس) 40 برگ در دقیقه 75.000 برگ 9.000.000 تومان
راهنمای پرینتر ۴ کاره hp 127 fn بدون گوشی ۴ کاره (پرینت، اسکن، کپی، فکس) 21 برگ در دقیقه 9.000 برگ 470.000 تومان

 

  1. رنگی یا سیاه وسفید بودن دستگاه

 

برای مثال شما 300 تومان پول دارید می خواهید یک پرینتر رنگی بگیرید. بدون آنکه دانش کافی از پرینتر داشته باشید. از اینترنت یا فروشگاه یک دستگاه یک پرینتر رنگی مثل .. خریداری می کنید. فقط دو شاخص ارزان بودن, و رنگی بودن را ملاک خرید و انتخاب خود قرار می دهید. بدون آنکه شاخص و نکات کلیدی مثل توان چاپ, کیفیت, سرعت, نوع دستگاه (لیزری یا جوهرافشان بودن) نوع کارتریج دستگاه, توان میزان چاپ روزانه یا ماهیانه و همچنین قابلیت تعداد چاپ به ازای هر بار شارژ کارتریج و خدمات پس از فروش, هزینه قطعات دستگاه و… را در نظر بگیرید. با این انتخاب و خرید شما هنوز هم نیاز خود را شناسایی نکرده اید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *