درایور پرینتر

عرضه اندروید مارشملو از هفته آینده

android 6.0 marshmallow
بنا بر اعلام گوگل نسخه جدید سیستم عامل محبوب این شرکت یعنی اندروید ۶.۰ به نام “اندروید مارشملو” از هفته آینده عرضه می شود. مارشملو طی چهار ماه گذشته مورد بررسی و تست‌های اولیه قرار گرفته بود.  سیستم عامل جدید در گوشی‌های نکسوس و تبلت‌ها قابل دانلود خواهد بود و قرار است دستگاه‌های دیگر این اندروید را طی هفته‌های آتی دریافت کنند ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

برعکس اندروید آب‌نبات چوبی، در اندروید مارشملو تغییرات ظاهری زیادی روی نداده است و بیش‌تر تغییرات در آن پایه‌ای است. این تغییرات معطوف به بهبود نرم‌افزاری سیستم و مثبت‌تر ساختن تجربه کار برای کاربران است.

یکی از ویژگی‌های جدید مارشملو وضعیت ذخیره باتری به نام “Doze” است. این حالت به سیستم اجازه می‌دهد که گوشی را در صورت استفاده نکردن طی زمانی مشخص به حالت خاموش درآورد که عمر باتری را بالا می‌برد.

ویژگی برتر دیگر که به کاربران کنترل بیش‌تری بر داده‌های گوشی می‌دهد تغییر وضعیت استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید است. در این امکان جدید مارشملو مثل سیستم عامل “iOS” عمل می‌کند و اگر اپلیکیشنی بخواهد به دوربین یا مکانی در آن برنامه دسترسی پیدا کند برای آن‌ها پیغام می‌فرستد.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اندروید جدید “Google Now on Tap” است. این ویژگی جدید به موتور جستجوی گوگل اجازه می‌دهد که وقتی کاربران در حال استفاده از اپلیکیشنی مثل اپلیکیشن رستوران هستند به جستجو در آن برنامه پرداخته و اطلاعات بیش‌تری را برای کاربران نمایش داده می‌شود. بهبود برنامه “Google Now” به ارائه دادن اطلاعات بیش‌تر و کامل‌تر درباره مکان یا جایی که در آن قرار دارید نیز معطوف می‌شود.

اما خبر آخر این است که هنوز دقیقا مشخص نیست که کدام‌یک از گوشی‌های اندرویدی همه این امکانات را خواهند داشت اما مهندسان می‌گویند که کلیه کاربران نکسوس می‌توانند اندروید ۶.۰ را نصب کنند و از امکانات منحصر به‌فرد آن بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *